MYYNTI- JA TOIMITUSEHDOT


Hinnat

Hinnat on ilmoitettu ilman arvonlisäveroa, joka laskutetaan kulloinkin voimassa olevan veroprosentin mukaan.


Toimitusajat

Pääosa tuotteista heti varastosta. Ei-varastoitavat tuotteet tehdastoimituksina n. 2-8 viikkoa tilauksesta force majeure -varauksin. 

Maksuehdot

Verkkokaupassamme yritykset voivat maksaa ostoksensa laskulla, luottokortilla tai verkkomaksuna. Tarkastamme aina uusien laskutusasiakkaiden luottotiedot. Maksuehtomme on normaalisti yrityksille 14 päivää netto ja viivästyskorko on korkolain mukainen.

Yksityishenkilöt voivat tehdä tilauksen verkkokaupassamme ja maksaa ostoksen luottokortilla tai verkkomaksuna.

Verkkokauppamaksun voit suorittaa Visa-  ja  Mastercard- korteilla, suomalaisten pankkien verkkomaksulla (Nordea, Osuuspankki, Aktia, Säästöpankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, S-Pankki, Oma OP, DanskeBank) tai mobiilimaksulla (Pivo, Siirto ja MobilePay). Hexaplan ei tallenna mitään kortin tietoja. Verkkokaupassa maksetaan koko ostos kerralla. Tämä koskee myös tuotteita, jotka ovat tilapäisesti loppu tai joiden toimitusaika on pidempi.

Noutomyymälässämme on korttimaksumahdollisuus.

Pakkaukset

Rahtikustannusten minimoimiseksi pääosa kalusteista toimitetaan kokoamattomina, ellei toisin mainita. Emme veloita erillisiä pakkauskuluja.

Toimitusehdot

Toimitusehtomme on EXW. Kun hyödynnät Hexaplanin edullisia kuljetussopimuksia, saat rahtiveloituksen samalla laskulla kuin tuotteet.


Toimituskulu on 8% tilauksen verottomasta arvosta, kuitenkin vähintään 11,90 (alv 0%).  Yli 2000 euron tilaukset toimitamme rahtivapaasti. 


Kuljetusliikkeiden ehtojen mukaisesti rahtihinnat sisältävät toimituksen katutasoon lastauslaiturille tai auton välittömään läheisyyteen. Tavaran muu siirtäminen on maksullinen lisäpalvelu, josta voit sopia erikseen myynnin kanssa. Kuljetusyhtiö jakaa lähetyksen arkisin klo 8-16. Maksullisella soitto ennen jakoa -lisäpalvelulla (2,50€) kuski soittaa noin tuntia ennen jakelua. Turhasta jaosta veloitetaan kuljetusliikkeen voimassaolevan hinnaston mukaan. Mikäli tilauksen toimitus määränpäässä estyy asiakkaan esteen vuoksi, veloitamme säilytytyksestä ja uudesta toimituksesta aiheutuneet kulut asiakkaalta. Muut maksulliset lisäpalvelut, kuten sisäänkanto ja aikataulutettu jako, on sovittava myynnin kanssa ja ne veloitetaan toteutuneen mukaan.

Kuluttaja-asiakkaiden alle 20 kg / 0,14m³ lähetyksissä käytämme myös Schenker-noutopistepakettia. Noutopisteitä on ympäri Suomen K-ruokakaupoissa, R-kioskeissa, pakettiautomaateissa ja muissa paikallisissa yrityksissä. Myyjämme valitsee parhaimman toimitustavan asiakkaan sijainnin ja tilauksen koon mukaan. Halutessasi voit ilmoittaa toivotun noutopisteen verkkokaupan kassan Viesti-kentässä.

Voimme toimittaa tilauksen myös asiakkaan omalla Schenkerin, Kaukokiidon tai Posti Rahdin kotimaan rahtisopimuksella. Silloin tarvitsemme kuljetusliikkeen sopimusnumeronne. Nopeuttaaksemme toimitusaikoja lähetykset saattavat tulla eri aikaan useammasta eri varastosta.

Lähetyksen tarkistaminen ja huomautukset

Mahdolliset huomautukset tavaran laadusta tai muista epäkohdista on tehtävä viimeistään 5 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Näkyvä vahinko tai poikkeava kollimäärä on merkittävä varaumana välittömästi rahtikirjaan ennen sen allekirjoittamista. Rahtikirjan allekirjoittamisen jälkeen ilmenevät vahingot (nk. piilovauriot) on ilmoitettava 3 päivän sisällä. Tämän jälkeen ilmoitettuja vahinkoja ei korvata. Kuljetusvaurioita koskevat huomautukset ainoastaan Hexaplanin rahtisopimuksella kuljetetuista tuotteista. Asiakas vastaa itse omilla sopimuksillaan kuljetettujen tuotteiden kuljetusreklamaatioista.

Hexaplan ei vastaa ns. epäsuorista vahingoista, kuten esimerkiksi asiakkaan tulonmenetyksistä, tai muulle kuin toimitetulle tuotteelle tapahtuneista vahingoista.

Palautukset

Palautuksista on sovittava aina etukäteen Hexaplanin myynnin kanssa. Hyvitämme palautettavan tuotteen ostohinnan kokonaan, jos tuote on käyttämätön ja pakkaus on jälleenmyyntikelpoinen. Emme ota vastaan käytettyjä tuotteita. Palautusrahdeista vastaa asiakas. Palautusoikeus ei koske käytettyjä, rikkinäisiä eikä erikoisvalmisteisia tuotteita tai suuria tilausmääriä. Jos tarvitset tuotetta suuren määrän, tilaa aina ensin yksi näytekappale.

Koekäyttö

Halutessasi testata tuotetta etukäteen, sovi koekäytöstä myynnin kanssa. Koekäyttö koskee tiettyjä tuotteita. Koekäyttörahdeista vastaa asiakas. Koekäyttömahdollisuus on ainoastaan yritysasiakkailla. 

Vakuutus

Toimitukset asiakkaan vastuulla. Vakuutamme lähetykset vain ostajan pyynnöstä ja kustannuksella.

Takuu

Kaikille toimittamillemme tuotteille myönnämme vähintään vuoden takuun, joka korvaa mahdolliset valmistus- ja raaka-aineviat. Sellaisissa tapauksissa, joissa takuuaika on pitempi, on tuotteen yhteydessä siitä erillinen maininta. Takuu ei korvaa vahinkotapauksissa toimittamiemme tuotteiden aiheuttamia välillisiä kuluja, eikä virheellisestä käytöstä aiheutuneita vahinkoja. Korvausvastuu kaikissa virhetapauksissa rajoittuu tuotteen kauppahintaan. Takuuasioissa pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Muutokset

Hinnastomme on voimassa toistaiseksi. Mahdollisesti vaihtelevien valuuttakurssien tai kohonneiden raaka-aine- tai työkustannusten takia pidätämme itsellämme oikeuden tarvittaessa tarkistaa hintojamme. Pidätämme oikeuden varastosaldojen, selkeästi virheelisten hintojen ja tuotetietojen korjaamiseen.

Lisäksi pidätämme itsellämme oikeuden tuotteisiin tehtäviin teknisiin muutoksiin ja parannuksiin.

Tuotteiden värit kuvissa saattavat poiketa alkuperäisistä. Tämä johtuu sellaisista teknisistä syistä kuin näyttöjen värimääritykset, digitaalinen kuvankäsittely, jne.

Tavaran omistus

Myyjä pidättää tavaran omistusoikeuden itsellään, kunnes maksu tavarasta ja toimituksesta on kokonaisuudessaan suoritettu. 
Jokaisesta tilauksesta lähetetään ostajalle tilausvahvistus.

Muilta osin noudatetaan Teknisen Kaupan Liiton yleisiä myyntiehtoja TK Yleiset 2010.